Service & garantie

<strong>Service & garantie</strong>

Alles over onze
service en garantie

5 Jaar Fabrieksgarantie

Fabrieksgarantie is eigenlijk een aanvulling op de wettelijke garantie, waarmee wij aangeven dat we langer voor onze producten instaan dan de gemiddelde leverancier ( 1 of 2 jaar garantie). Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, wat dus bij ons in 2020 is veranderd van 2 jaar naar 5 jaar.

Ontstaat er een defect binnen 5 jaar na aanschaf dan vervangen wij dit onderdeel helemaal gratis. U kunt hierbij dus denken aan verwarming, motoren, control box of bijvoorbeeld bouwtechnische problemen, maar een handbediening of bekleding valt daar weer buiten. Dit zijn slijtage gevoelige onderdelen, die bij een eenmanszaak misschien 10 of 15 jaar meegaan en bij een sommige grote bedrijven of scholen al binnen 5 jaar wat vervangen moet worden.

Deze vijf jaar geldt op alle producten met uitzondering van de tabourets, trolleys, apparatuur (zoals towelheaters en loupelampen) en overige accessoires. Hier ontvangt u 2 jaar volledige garantie op.

Bellezi 24 uur service

Onze 24 uur service hebben wij ongeacht de leeftijd van het product. U kunt ons voor service daarom ook 7 dagen per week telefonisch bereiken van 8:00 tot 22:00 uur op 074-3766351, wat al zo is vanaf het begin van onze oprichting in 2009. Dit is de snelste manier om een eventueel probleem op te lossen en/of een afspraak in te plannen voor service. Daarmee garanderen we dat elk probleem binnen 24 uur opgelost kan zijn, echter is het dus afhankelijk van de leeftijd en het probleem of er kosten aan verbonden zijn.

Onderhoud + Servicebeurt

Wij leveren geen gratis onderhoud aan onze bedden, maar in de eerste twee jaar is onze service wel kosteloos wanneer er iets kraakt of piept. Wanneer u onderhoud laat plegen of een servicebeurt inplant is volledige afhankelijk van de klant. Een eenmanszaak zal veel minder snel service/onderhoud nodig hebben, dan een bedrijf met meerdere werknemers of een school met 20 bedden. Er zijn bijvoorbeeld ook klanten (vaak bedrijven met meerdere bedden) van ons die preventief service laten verrichten, zodat ze altijd probleemloos kunnen werken. Door onderhoud te plegen verlengt u de levensduur en het plezier van de bedden wel, maar de fabrieksgarantie niet.

Wanneer kunt u kosten verwachten?

Heeft u het product verkeerd gebruikt, niet goed of niet onderhouden, betreft het slijtage of heeft u het product beschadigd en is het daardoor defect gegaan? Dan is het gebruikelijk dat je zelf de kosten voor reparatie moet betalen. Ook de onderdelen die onder fabrieksgarantie vallen hebben niet het eeuwige leven, dus mocht daar wat mee gebeuren na 5 jaar zijn er ook kosten aan verbonden. U zou kunnen overwegen om jaarlijks alles na te laten kijken. De prijzen hiervoor zijn normaal gesproken dus € 145,- Excl. BTW per bed en als wij meerdere bedden tegelijk kunnen doen, kunnen we hier een voorstel op maat voor maken.