Uw schoonheidssalon
Toekomst proof

Blog van 27 juli

Als salon wilt u denken aan de toekomst. Uw salon uitbreiden, of misschien wel verhuizen. Hier komt veel meer bij kijken dan alleen het opzoek gaan naar een werkruimte. Het is bijvoorbeeld belangrijk om rekening te houden met het gebruik van de juiste producten en het werven van geschikte medewerkers en/of stagiaires. Al deze keuzes hebben invloed op de duurzaamheid van uw onderneming. Ook omgevingsfactoren zoals concurrenten kunnen invloed hebben op uw bedrijf.

Wilt u weten of uw salon klaar is voor de toekomst of waar u rekening mee kunt houden? Lees het hieronder.

Afbeelding 1 van 1
  • Bellezi Toekomst Proof Schoonheidssalon

Blijven vernieuwen
als schoonheidssalon

Als u concurrenten meegaan met de tijd, dan kunt u met uw bedrijf niet achterblijven. Daarom is het belangrijk om te blijven vernieuwen.

Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van nieuwe behandelingen. Hiervoor is het belangrijk dat u uzelf en uw personeel hier de juiste scholing voor biedt. Door uzelf en uw personeel bij te scholen tot het uitvoeren van nieuwe behandelingen, kunt u deze behandelingen aanbieden. Ook kunt u inspelen op de vraag van uw klanten. Als er veel klanten zijn die behoefte hebben aan een product of behandeling, dan kunt u overwegen deze producten of behandelingen aan te beiden. Op deze manier trekt u nieuwe klanten aan tot uw bedrijf.

Onderscheiden van concurrenten kan op verschillende manieren. U kunt uw personeel bijscholen en nieuwe behandelingen aanbieden. Ook kunt u ervoor kiezen om u te onderscheiden door in een andere prijsklasse te gaan werken of andere kernwaarden te hanteren.

<strong>Blijven vernieuwen </strong><br />
als schoonheidssalon<br />

Medewerkers van
de toekomst

U wilt met uw salon niet achter de feiten aan lopen. Daarom is het belangrijk om continu nieuwe kennis op de doen. Dit kan door middel van cursussen en bijscholingen, maar ook door het bezoeken van een beurs. Tijdens een beurs in uw vakgebied kunt u kennis maken met nieuwe behandelstoelen en wellnessbanken, maar ook nieuwe behandelmethodes.

Volgens de Kamer van Koophandel is het belangrijk dat u uw werknemers om- of bijscholing aan kunt bieden. Hiermee benut u niet alleen de talenten van uw werknemers, ook de betrokkenheid van deze werknemers verhoogt u hierdoor. Medewerkers maken het bedrijf. Zeker in een tijd waar u zich als werkgever wilt onderscheiden van uw concurrenten. Als u investeert in uw medewerkers, dan investeert u in uw bedrijf.

<strong>Medewerkers van </strong><br />
de toekomst

Comfort van medewerkers
Binnen een schoonheidssalon

Naast ontwikkeling van medewerkers is het comfort van deze medewerkers ook belangrijk. Veel mensen werken productiever als zij zich op hun gemak voelen.

Mensen willen een werkruimte waar zij goed kunnen werken. Dit betekent een comfortabele werkkruk, een verstelbare behandelstoel en comfortabele kleding. Op deze manier kunnen uw medewerkers werken hoe zij dat graag willen.

Daarnaast is het binnen een groeiend bedrijf verstandig om rekening te houden met toekomstige werknemers. Dit kan betekenen dan u al volledige extra ruimtes heeft ingericht, maar dit hoeft natuurlijk niet. U kunt ook ruimte creëren op het moment dat er meer personeel bij uw bedrijf komt.

<strong>Comfort van medewerkers </strong><br />
Binnen een schoonheidssalon

Milieuvriendelijke
Toekomst

De afgelopen jaren is milieuvriendelijker leven steeds belangrijker geworden. Als u nog op zoek bent naar een plek voor uw schoonheidssalon, dan kunt u hier rekening mee houden tijdens de oriëntatie. Als u al een bedrijfsruimte hebt, dan kunt u kleine aanpassingen maken waardoor uw bedrijf energiezuiniger wordt. Kies bijvoorbeeld voor LED-verlichting in plaats van gloeilampen. Dit kunt u ook doen bij de keuze voor de juiste loupelampen! Als u het nog niet heeft, dan kunt u er ook voor kiezen om zonnepanelen aan te schaffen.

<strong>Milieuvriendelijke </strong><br />
Toekomst

Klanten van
Uw schoonheidssalon

Ook klanten zijn een belangrijk aspect van uw organisatie. Om klanten terug te laten komen, is de klanttevredenheid belangrijk.

Een belangrijke trend om in de gaten te houden is de beleving en ontspanning van klanten. Als bedrijf kunt u hierop inspelen door uw klanten een volledige ervaring aan te bieden waarin zij volledig in de watten worden gelegd. Denk hierbij aan een comfortabele wellnessbank, maar ook de beleving van licht en geur. Tevreden klanten zullen u eerder aanraden bij vrienden en familie, maar zullen zelf ook eerder terugkomen.

Klanten van <br />
<strong>Uw schoonheidssalon</strong>